
Sok olyan legális internetes módszer létezik, amivel növelhető egy weboldal látogatottsága, vagy a rajta keresztül érkező megrendelések száma.
Az Internet marketing egy gyűjtőfogalom. Az Internet csatornákat használó marketing eszközök és módszerek összessége. Ezek alkalmazhatóak külön-külön vagy mixben, illetve a hagyományos marketing eszközök kölcsönös támogatásával.
Fontos tény!
Az internetzők 90% -a vásárlás előtt a termékről, szolgáltatásról információt gyűjt.
Az írott sajtó mellett felnőtt az elektronikus sajtó és tartalomszolgáltatás, naponta több millió ember olvassa ezeket a tartalmakat már Magyarországon is.
(Megjegyzés: Ezek a számok várhatóan az elkövetkező években csak nőni fognak)
Kérdés:
Szabad e egy felelősen gondolkodó cégvezetőnek, szállásadónak ezeket a tényeket figyelmen kívül hagynia és a konkurenciát előzékenyen, maga elé engednie?
Elegendő e a XXI. században "csak" szórólapozni, prospektust gyártani, nyomtatott újságokban hirdetni?
Mi már tudjuk, hogy nem!
Mit tud nyújtani az internet marketing?
- Sebészi pontosságot a célközönség megtalálásában. (csak a témára kíváncsiaknak jelenik meg)
- A hagyományos hirdetésekhez képest, megfelelő eszközökkel jól mérhető a kampány eredményessége. (meglehet mondani hányan látták és hányan reagáltak üzenetünkre)
- Széles körű tájékoztatást tesz lehetővé (tudás anyagot is el tudunk jutatni a cél közönségnek).
- Látványos, egyedi grafikai megoldások.
- Interaktív (a potenciáli ügyfeleinkkel élő kapcsolatot teremthetünk)
- Kampány elindulása után is gond nélkül be lehet avatkozni, változtatni. (egy kiadott újság, tv, rádió kampány nem változtatható, főleg elindulás után)
- Potenciális és meglévő ügyfeleinkben bizalom és hiteleség növelésre alkalmazhatjuk.
- Nagyfokú költséghatékonyság. (Ha bármilyen hagyományos kampányt veszünk alapul ugyanaz az eredmény internet marketing kampánnyal töredék összegből kivitelezhető. Persze ez függ a célközönség Internetezési szokásaitól is)
- Egyaránt vannak ingyenes és fizetős marketing megoldások.
Példa
Képzeljük el, hogy valaki el szeretne utazni, pihenni egy kicsit. Ehhez szállást kell keresnie. Tudja hogy interneten sok szállás megtalálható. A legvalószínűbb, hogy valamelyik keresőben kezdi a keresést (ha előtte a kedvenc hír oldalain nem találkozott, már egy figyelem felkeltő hirdetéssel). Mire keres? Megpróbál "szállás", "szálláshely" vagy pl. "Balaton" kulcsszavakra keresni, mivel ezekre valószínűsíti a legjobb találatokat, az Őt ÉRDEKLŐ témakörben. Természetesen a kereső ad egy találati listát amit egy bizonyos szempontrendszer alapján rangsorol illetve ad egy fizetett hirdetés oszlopot is.
Miért érdekes ez egy szálláshely számára és hogyan tudja kihasználni?
Alapvetően kétféleképpen.
Optimalizálhatja weboldalát a keresőre, hogy az első 10 találatba kerülve ingyenesen jusson a potenciális érdeklődőhöz.
Hirdethet a keresőben ezekre a kulcsszavakra, így is az első oldalon fog szerepelni weboldala.
Miért fontos?
Mert így a potenciális szállóvendég, aki a szállásunkra jellemző kulcsszóra (pl.: wellness) keres az Interneten, és minket talál meg az elsők között.
Így nekünk van a legnagyobb esélyünk, hogy nálunk szálljon meg. Ez a metódus gyakorlatilag minden témakörre, termékre, szolgáltatásra igaz.
Mely internet marketing eszközök a legelterjedtebbek?
- Kulcs szavas hirdetések
- E-mail marketing
- Optimalizálás keresőkre
- Apróhirdetés kampányok
- Banner reklám
- Tartalom cserék
- Link marketing
- Blog marketing
- RSS marketing
- Affiliate marketing
- Viral marketing